رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: حکم اعدام ۲ عامل حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تایید شده و به زودی در خیابان ۹ دی شیراز اجرا خواهد شد.

حادثه تروریستی در شاهچراغ

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افزود: این حادثه تروریستی، ۲ بعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس پرونده این موضوع در دست رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین قسمت دوم پرونده این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد.

به گزارش ایرنا، حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

رییس کل دادگستری استان فارس در ادامه گفت: در سطح استان افزون بر ۹۸ درصد ابلاغیه‌ها به صورت پیامک و از طریق سامانه ثنا بر روی تلفن افراد ارسال می‌شود و دیگر به شکل سنتی ابلاغیه‌ها صادر نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: برنامه ریزی در دستور کار است تا مراجعات به صورت حضوری بسیار کمتر شود و رسیدگی به پرونده‌ها از طریق ویدیو کنفرانس و به صورت الکترونیکی انجام شود و بنا داریم تا پایان سال بیشترین دعاوی از طریق این سیستم دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به پیشتازی استان فارس در آزادسازی اراضی ملی، یادآور شد: سال گذشته افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی ملی آزادسازی شده که از این میزان تنها ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تنها در شهرستان اقلید آزاد شد.

کد خبر 761936
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • Borzoo NO ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    16 5
    هر روز تیتــر اعــدام هست اما یک ذره تیتر بهبود اقتصادی وضع مردم نیست
  • X IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 18
    باسمه تعالی سلام باسمه تعالی وزیر محترم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر امیر عبدالهیان! موضوع:حق آبه منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران. به ،جناب طالبان،بگویید! ملت ایران،می دانند که: ۱_ اولا: کشورا فغانستان ،بخش جدایی ناپذیر ،ایران بزرگ بوده است. ۲_ثانیا: در اجرای اوامر الهی،کاری نکنید! که به عذابی سخت گرفتار شوید. ۳_ ملت ایران ،جنایات شما را که،در زمانی که:فقط ۹۰ نفر بیشتر نبودید وعروسک خیمه شب بازی آمریکا شدید وبا حمایت آنها در پاکستان دوره های طلبگی ونظامی را پشت سر گذاشته وسپس به رهبری ملا محمد عمر در منطقه افغانستان مانور دادید و۱۲ نفر از بهترین سفرای ما راقتل عام نمودید ،را فراموش نخواهد کرد ،باید بدانید ایران افغانستان نیست،وامروز روزی است،که درایران،هرایرانی اعم از : زن ومرد وپیر وجوان ،ونوجوان وحتی کودکان هرکدام ،سردار سلیمانی اند،بهشان بی پرده سخن بگویید،که پا را ازگلیمشان ،دراز نکنند!والا!... والسلام
    • ناشناس IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 2
      فرمانده طالبان که ایران را تهدید کرد، برکنار شد
  • هادی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 9
    خیلی ممنون اعدام باید در ملا عام باشد تا درس عبرتی برای بقیه بشه وفکر نکنن زدن فرار کردن ومیرن توزندان ازاد میشن
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 2
    مگه اینا توو حرم رفتند؟! اونی ک شهید کرد، به هلاکت رسید. اینا کجا بودند؟!!!